Before the Devil Knows You're Dead - min recension



Before the Devil Knows You're Dead
är är en drama/thriller från 2007. I denna ver vi flera kända skådespelare så som; Ethan Hawke, Philip Seymour Hoffman, Albert Finney och Marisa Tomei. Filmen handlar om två bröder som båda har det svårt ekonomiskt, på två helt oklia sätt. Den ena brodern har spenderat alla pengar på droger och vill fly landet tillsammans med sin fru, den andra brodern är skiljd och har sin dotter i privatskola och klarar inte av att betala alla utgifterna. Bröderna bestämmer sig för att råna en juvelbutik, närmare bestämmt sina föräldrars juvelbutik och detta går inte riktigt som de har tänkt sig.

Detta var en riktigt usel film, den skall jag aldrig mer se. Satt till och med och spolade vissa delar av filmen för det var så ointressant. Jag vet att flera tycker att denna är en bra thriller, men det kan jag inte hålla med om, den känns så oengagerande och rörig, man vet i princip vad som kommer att hända i varje scen. Tycker dock att Seymour Hoffman gör en bra insats, man kan känna hans förtvivlan, men Hawke är kass, han är alldeles för flummig och otrobar. Nej, detta var inte en film för mig, förhoppningsvis finns det någon där ute som tycker den är bra, men jag rekommenderar den inte.

Betyg: 2 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0