Yes man - min recension



Yes man är en komedi från 2008. I huvudrollen som Carl Allen ser vi Jim Carrey. Filmen handlar om Carl som arbetar på en bank. Han är missnöjd med livet och vill inte göra något eller träffa sina vänner. Genom en gammal vän kommer han in på en föreläsning som handlar om att säga ja till allt i livet. Carl ingår en pakt med föreläsaren som handlar om att Carl måste säga ja till allt, han får med andra ord aldrig säga nej. Nu öppnas Carls liv för flera nya möjligheter, han träffar bland annat en tjej som han blir kär i. Men allt går inte riktigt som det är menat, skall man verkligen säga ja till allt i livet?

Blev riktigt förvånad när jag såg denna, trodde inte att den skulle vara direkt rolig, men så fel jag hade. Jag satt och skrattade på flera ställen i filmen. Carl töntiga chef är riktigt rolig, speciellt med sina temafester. Filmen håller på flera punkter och jag fick det jag ville ha utav en Carrey komedi. Denna rekommenderar jag att man skall se om man är sugen på en komedi, men det förutsätt nog att man tycker om Jim Carrey och hans humor.

Betyg: 4 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0