Upp - min recension



Upp är en familjefilm från 2009 och är Disney/Pixars nya film. Filmen handlar om en gammal man som bor ensam kvar i sitt hus efter hustruns död. Byggföretag gör allt för att köpa hans hus så att de kan bygga nytt på tomten, men gubben vägrar sälja, men vill ändå inte bor kvar och en dag åker han iväg, men hur?... Jo, genom att fästa hundratals ballonger vid sitt hus för att få huset att lyfta, och det lyckas. När gubben flyger i sitt hus mot sitt och hans hustrus drömresemål så knackar det helt plötsligt på dörren, och där utanför står en ung scout pojke som är livrädd. Detta är bara början på ett äventyr genom luften och mot djungeln.

Jag såg denna när jag satt på flygplanet till New York, och det är ju inte det bsäta sättet att se film. Det är dåligt ljud, inga subs och man blir konstant avbruten. Så jag känner att jag egentligen borde se filmen en gång till "på riktigt" för att kunna ge filmen ett rättväst betyg. Men jag tycker att filmen var underhållande, jag hade rätt höga förhoppningar på den och alla uppfylldes inte riktigt, men filmen var ändå bra. Den var mysig och stundtals riktigt rolig. Filmen pendlar just nu mellan en stark trea och en svag fyra, men jag tror att efter jag sätt om filmen så kommer jag ge den en fyra, så det får bli en fyra nu med.

Betyg: 4 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0