Trust the man - min recension



Trust the man
är en drama/komedi från 2005. I filmen ser vi flera välkända ansikten så som Julianne Moore, Maggie Gyllenhaal och David Duchovny. Filmen handlar om två relationer en mellan den stora skådespelaren Rebecca och hennes man Tom. Den andra relationen är mellan Rebeccas bror Tobey och hans sambo Elaine. Tom och Rebecca har problem med kärlekslivet, Rebecca vill nämligen inte ha samlag, medans Tom vill ha det två gånger om dagen. Detta leder till att Tom har en affär med ett var barnens kompis mamma på skolan. Tom är också hemmapappa med parets två barn. Rebecca och Tobey är ju syskon, och Rebecca är bästa kompis med Elaine och Tobey är bästa kompis med Tom, detta gör allt lite komplicerat. Tobey och Elaine har inga problem med kärlekslivet utan med deras relation, Elaine vill gifta sig och ha barn, det vill inte Tobey för han är rädd för döden, detta leder till att de gör slut.

Vet inte riktigt vad jag skall säga om denna, vissa delar av filmen är jättebra, medan andra är riktigt kassa. Tycker att det är bra skådespeleri genom filmen, känns bara lite konstigt att se Duchovny i denna rollen, i och med att jag sett alla avsnitt av serien Californication. Men men, Trust the man ligger och svajar mellan en tvåa och en trea, i och med att jag fann filmen hyfsat givande så kommer jag att ge den en trea, en svag sådan.

Betyg: 3 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0