Smart people - min recension



Smart people är en drama/komedi från 2008. I denna ser vi Dennis Quaid som Lawrence Wetherhold, Sarah Jessica Parker som Janet och Ellen Page som Vanessa Wetherhold. Filmen handlar om den självupptagne professorn i litteratur, Lawrence Wetherhold. Hans fru har gått bort och lever med sina två barn. Hans dotter, Vanessa, är den som tar han om hemmet och vet allt om allt, hon vill ha maxpoäng på alla prov hon gör och vill gå på en film skola. En dag kommer Lawrence adoptivbror på besök och han bestämmer sig för att stanna hos familjen och bli Lawrence chafför, mot Lawrence vilja. Lawrence har nämligen blivit av med körkortet. En dag när Lawrence kommer in på sjukhus så är hans doktor en gammal student, Janet, som han hade för över tio årsedan. Detta är början på en krånglig relation.

Filmen är ett relations drama/komedi mellan olika karaktärer, mellan bröder, far och dotter, farbror och dotter, Lawrence och Janet, osv. Jag tycker inte att filmen håller, vet inte riktigt vad man vill förmedla med filmen. Den känns långtråkig och griper inte riktigt tag i mig. Parker är kass i sin roll som Janet, i och försig tycker jag itne att hon är bra i något annat än i Sex and the city. Filmen håller inte helt enkelt, och jag kommer aldrig se om den.

Betyg: 2 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0