Dödligt vapen - min recension



Dödligt vapen är en action från 1987 med Mel Gibson och Danny Glover i huvudrollerna som poliserna Riggs och Murtaugh. Riggs och Murtaugh blir polispartners, mot bådas viljor. Murtaugh är inne på de sista åren till pensionen och vill bara arbeta ut tiden, medans Riggs är en självmordsbenägen polis som slänger sig in i farliga situationer utan att tänka först. Nu måste de arbeta ihop för att stoppa en stor drogsmugglings kartell.

Ja detta är väl 3:e eller 4:e gången jag ser denna filmen och jag kan tänka mig att många redan har sett den, men den är riktigt bra. Det är sådan skön 80-tals känsla över filmen, man kombinerar perfekt action med komedi. Både Glover och Gibson kompleterar varandra perfekt i sina roller. Jag tycker om denna typ av film, speciellt från den ljuva 80-talet så jag kommer att ge denna en fyra.

Betyg: 4 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0