Brüno - min recension



Brüno är en komedi eller en mockumentär (påhittad dokumentär) från 2009 med Sasha Baron Cohen i huvudrollen som den homosexuelle Brüno. Vi ser även svensken Gustaf Hammarsten, från filmen Tillsammans, som Brünos homosexuelle assistent Lutz. Filmen handlar alltså om modereportern Brüno som blir sparkad från sitt tv-program och blir portad från alla stora modeevents i Europa. Nu bestämmer sig Brüno för att söka lyckan i amerika.

Ne alltså denna filmen är helt befängd. Jag tyckte att Cohens film Borat var rätt så roligt när den kom, men Brüno är helt värdelös. Tycker att han driver på ett osmakligt sätt med homosexualitet, och vissa scener är till och med helt absurda. Jag kan tänka mig att många tycker att denna filmen är jätterolig, men den tillfaller inte i min smak. Kan inte annat än att ge den en stark etta.

Betyg: 1 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0