Vampire Hunter D: Bloodlust - min recension



Vampire Hunter D: Bloodlust är en japansk animé som handlar om en vampyrjägare som är hälften människa, hälften vampyr. Genom filmen jagar han en av de sista vampyrerna som har kidnappat en ung tjej, eller har han kidnappat henne? Vampyrjägaren är inte den ende som jagar vampyren utan ett annat gäng med vampyrjägare är också ute efter honom öfr att ta tillbaka flickan för att få hittelönen. Filmen kantas av mystiska varelser, "D:s" personliga probelm med att vara hälften människa, hälften vampyr, död, blod och kärlek.

Denna är en okej animé, dock inte i Miyazakis klass, men man kanske inte skall jämföra för stilen och handlingen här helt åtskillda, men jag kan inte hjälpa det. Jag tycker den är sevärd och kommer se den igen, en nackdel är att på den svenska utgåvan så kan man inte få japanskt tal utan bara engelskt, och det sänker betyget en hel del för mig. Men sevärd, tycker man om animé så skall man se denna, dock rekommenderar jag inte den till barn.

Betyg: 3 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0