Underworld: Rise of the Lycans - min recension



Jag är ett Underworld fan och älskar de båda första filmerna starkt. Hade självfallet höga förhoppningar på denna som skulle vara en förklaring på vad som hände flera 100 år innan de andra två filmerna utspelar sig. I Underworld: Rise of the Lycans är inte vampyren och huvudrollen från de andra två filmerna Selene med, den utspelar sig innan hennes tid när the lycans (varulvarna) är vampyrernas slavar. Man får följa Lucien som är den första lycanen som kan förvandla sig till varulv när han vill och återgå till sitt mänskliga utseende. Han förälskar sig i Sonja, vampyrledaren Viktors dotter, detta är något som Viktor inte kan låta hända därför dömmer han sin dotter till döden, detta medför Lucian en stor sorg. Man får även följa hur varulvarna rymmer och bildar en armé för att störta Viktor och vampyrerna.

Tycker inte att denna filmen håller samma mått som de två första, men den är ändå bra och snyggt gjord. Handlingen visste man ju redan om efter man sett de två andra filmerna, och jag tycker att de uppfyller de flesta av mina förväntningar på denna story. Den är bra och sevärd om man tycker om vampyrer och varulvar.

Betyg: 3 av 5




Kommentarer
Postat av: Jennie

frågestund i min blogg just nu!:)♥

2009-08-17 @ 22:00:52
URL: http://tussiz.blogg.se/
Postat av: Frida

Härligt med en blogg med filmtips! Fin design också! :)

2009-08-18 @ 00:00:13
URL: http://fidzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0