The Day the Earth Stood Still - min recension



The Day the Earth stood still 2008 är en nyinslpelning av klassikern med samma namn från 1951. Jorden skall förintas på grund av människans misskötsel av den. En utomjording (Keanu Reeves) förs till jorden för att prata med jordens ledare, och när han inte får detta bestämmer han sig för att låta jorden gå under. Under sin resa på jorden träffar han en forskare (Jennifer Connelly) och hennes son som kommer att bli förljeslagare genom filmens gång. De försöker förbrilt övertala utomjordningen att stoppa jordens undergång och menar att det fortfarande finns hopp för den mänskilja rasen. Men kommer han låta sig övertalas?

Jag har inte sett den gamla versionen av filmen och kan inte jämför dessa. Men denna nyinspelning tycker jag är en helt ok sci-fi film. Reeves passar ypperligt bra som utomjording då han inte behöver visa några känslor i sin mimik. Filmen har fått mkt dåligt kritik av vad jag har läst, men jag tycker faktiskt inte att den är så dålig, kanske inte en film jag kommer att se igen, men ändå godkänd.

Betyg: 3 av 5




Kommentarer
Postat av: therese

Tack för bra tips, ska se den här filmen!

2009-08-18 @ 19:56:23
URL: http://thesst.blogg.se/
Postat av: Camilla

den där filmen är bra tycker jag :)

2009-08-19 @ 15:57:01
URL: http://artondejuni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0