Stigmata - min recension



Stigmata, thriller från 1999 med Patricia Arquette i huvudrollen som Frankie Page. Frankie är en tjej på 23 år som arbetar som frisör i Philadelphia, hon lever livet och har inga bekymmer. Men en dag får hon ett radband från Brasilien på posten och märkliga saker börjar hända, hon utsätts för 4 av jesus stigmatan. Frankie tror att hon börjar bli galen och förstår inte vad det är som händer förrän en dag kommer en präst för att undersöka henne. Utsätts hon verkligen för "riktiga" stigmatan, skulle jesus/Gud välja henne?

Jag tycker denna var helt okej rulle. Det står att den skall vara en skräck, thriller men det tycker jag inte, det var inte skräck-scener i filmen. Arquette är lika bra som hon alltid är i sina roller och lyfter filmen en hel del för mig. Kanske faktiskt att jag skulle se denna filmen en gång till om några år, men den är ändå bara godkänd.

Betyg: 3 av 5




Kommentarer
Postat av: Oskar

Synd att du inte hade några böcker, men en trevlig och välskriven blogg var det:)

2009-08-30 @ 22:30:42
URL: http://schlageroskar.blogg.se/
Postat av: Oskar

Oj där ser man, en gammal serganträv;)

Men du har marscherat vidare förstår jag?

Well, imorgon börjar det hela:) nu é man etta

2009-08-30 @ 22:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0