Porco Rosso - min recension



Porco Rosso av Hayao Miyazaki handlar om flygplanspirates och den berämde prisjägaren Porco Rosso som har utsatts för en förbannelse och ser därför ut som en gris. Han slåss mot alla möjliga olika motståndare under filmen.

Jag tycker om denna, dock är den inte i samma klass som "Det levande slottet" och "Spirited away", utan den ligger i godkänt/bra klassen tillsammans med hans film "Kikis expressbud". Animeringen är lika snygg som i de andra av Miyazakis filmer, men jag känner att jag behöver se den en gång till, så gäller alla Miyazakis filmer för att se om betygen ändras till högre, just nu ligger den på en stark trea.

Betyg: 3 av 5




Kommentarer
Postat av: Annie Banani

Jag älskar ghibli men jag klarade verkligen inte av den här filmen. Jag gav tom upp efter ett tag :(

2010-04-23 @ 23:18:28
URL: http://raine1988.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0