Outlander - min recension



Outlander har en liten speciellt handling - en man från en annan planet kraschar på jorden och för med sig en varelse som han senare skall döda, tiden är vikingatiden och platsen är Norge. Visst låter det lite lustigt?! Men men när man har smält handlingen och sätter sig in i filmen så är det knappt godkänd, varelsen är snyggt animerad, speciellt i andra halvan av filmen. Dekor, kuliser och kostymer håller inte alltid och ibland känns det som om man tittar på ett avsnitt av Xena - Krigarprinsessan. Skådespelarna håller inte alltid heller, John Hurt är den ända som håller. Även Ron Perlman är bra, han har dock fått för lite utrymme enligt mig. Men filmen känns helt enkelt inte äkta. Jag vet inte om jag skulle rekommendera den, det är en tidsfördrivnings film, inte så mycket mer.

Betyg: 2 av 5




Kommentarer
Postat av: Vien

Jag antar att du inte är någon större sci-fi fantast. Handlingen är lite originell, effekterna är rätt sjyst gjorda, men jag kan hålla med dig att skådespelarna inte är 100. I stort sett en helt ok film om man gillar sci-fi, värt att se.



ha det fint

Vien

2009-08-17 @ 20:28:57
URL: http://vien.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0