Kommissarie Montalbano: Organtjuvarna - min recension

Denna filmen är nummer 5 i serien om kommissarie Montalbano. För er som inte vet är Montalbano kriminalkommissarie på den Italienska ön Sicilien. Två mysterier utan synbart samband håller kommissarie Montalbano vaken om nätterna - det brutala mordet på en ung IT-ingenjör och ett äldre par som försvann under en semesterresa till Tindari. Spåren leder till den lokala maffian och den grymma illegala oranhandeln.

Jag tycker mycket om Kommissarie Montalbano, men det är nog för att jag är lite kär i Italien, språket och italiensk film. Tycker att dessa filmen antingen är fyror eller treor, denna tillhör den sistnämda kategorin, en tre. En helt klar sevärd film, men jag tycker att det underlättar om man sett de fyra filmerna innan för att förstå Montalbanos liv och relationer.

Betyg: 3 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0