Death sentence - min recension



Death sentence är en film som har sagt vara en ny version eller en film som drar tankarna till den gammla kultfilmen "Death wish" men Charles Bronson. Jag kan hålla med om att de påminner lite om varandra, grund handlingen är ungefär densamma. Filmen huvudkaraktär som spelas av Kevin Bacon är en vanlig man som arbetar med försäkringar tills en dag då hans äldste som bli mördad av ett gäng mitt framför hans ögon. Den dagen förändrar honom till en annan man, han kräver hämd på kille som mördade hans som en gänginvigning. Det går så lång att han sätter hela hans resterade familj i fara, kommer de att överleva? Kommer han bli sig själv igen?

Death sentence är en riktigt bra film, jag kom på mig själv att på flera ställen i filmen så knöt det sig i magen och tårar började rulla ned för min kinder. Den är verkligen känslogripande mellan våldsinslagen som är riktigt bra gjorda, dock inte alltid verklighetstroget. Kevin Bacon överraskar mycket poitivt in sin rollprestation, har aldrig varit mycket för honom innan då jag tyckt att han var överreklamerad och rätt creepy, men han är skitbra i denna karaktären. Riktigt bra film som jag starkt rekommenderar till alla, både män och kvinnor, se den.

Betyg: 4 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0