Breakheart pass (Mot fort Humbolt) - min recension



Breakheart pass är en västern/action från 1975 med Charles Bronson i spetsen. Nästan hela filmen utspelar sig på ett tåg som är påväg mot fort Humbolt. Bronsons karaktär John Deakin sätts som fånge ombord och är anklagad för diverse brott, men vem är han igentligen? Och varför dör en och en ombord på tåget? Vem är mördaren och vad är det som pågår?

Detta tycker jag är en av de bättre Bronson filmerna, han är här i sitt esse med sin lugna och coola stil. Filmen i sig tycker jag är bra, fast jag vet inte om det riktigt håller till en fyra, det är något som fattas för det. Sevärd västern/action med hyfsat bra roll lista.

Betyg: 3 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0