Big trouble in little China - min recension



Ytterliggar en av John Carpenters filmen med Kurt Russell i huvudrollen. I Big trouble in litte China spelar han en lastbilschaufför som skall hjälpa en kompis att hämta hans fästmö med gröna ögon från Kina. Detta leder till helt oanada följder för Russell, han hamnar mitt i ett krig mellan olika "stammar". Den onde Lo Pan har kidnappat fästmön för att gifta sig med henne, för hennes gröna ögon kan göra honom dödlig igen. Det blir en färgsprakande och farlig resa, fullt med magi.

Inte heller denna håller måttet av Carpenters filmer, precis som Flykten från New York. Flykten från New York är tom bättre än vad denna är, trots att den har sin charm på vissa ställen. Specialeffekterna är inte mkt att hänga i julgranen, och skådespeleriet är inte det bästa, Russell gör dock en bättre insats i denna är i Flykten från New York. Vi ser även Kim Cattrall, känd från Sex and the city, i en roll som journalist, och det är inte hennes bästa rollprestation. Ne, den når inte upp till godkänt, och jag kommer nog aldrig se den igen.

Betyg: 2 av 5




Kommentarer
Postat av: Indra - veckans blogg!

Hej! Kolla gärna in på min blogg och anmäl dig till veckans blogg!

2009-08-21 @ 20:23:38
URL: http://enblandmiljonerandra.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hey trevlig blogg!



gå gärna in på min blogg på kategorin SÄLJ, jag säljer teckningar som jag ritat, man kan även önska en kändis eller sig själv så ritar jag det.!



gå in på kategorin SÄLJ så står det mesta där!

tack på förhand!:)



[email protected]

strandharen.blogg.se

2009-08-23 @ 16:40:30
URL: http://strandharen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0