Australia - min recension



Australia är ett drama från 2008. Det är början av andra världskriget som nått Australien. En engelsk kvinnan (Nicole Kidman) åker till Australien för att ta med sin man hem och sälja deras ranch. När hon kommer dit är hennes man mördad och nu står hon med en ranch och boskap. Det pågår en tävlan mellan rancherna om vem som skall försörja armén med köttboskap. Kvinnan ger sig iväg för att driva köttdjuren till hamnen för att vinna, detta gör hon tillsammans med personer som arbetar på ranchen, och en boskapsförare (Hugh Jackman). Det uppstår en kärleksrelation dem i mellan samtidigt som kriget står på tröskeln.

Jag har hört så mycket bra om denna filmen innan jag såg den, kanske hade jag för höga förväntningar för jag blev inte så positivt överraskad. Visst det är en helt okej kärleks film, som hämtat från en roman av Barbara Wood. Kan tänka mig att många älskar filmen och faller för Jackmans karaktär, han är inte så pjåkig. Hur som haver Kidman gör en jättebra rollprestation, Jackman överraskar inte. Ne, vad skall jag säga, sevärd!

Betyg: 3 av 5




Kommentarer
Postat av: sara

sv: okej. :) Jo jag tycker desamma faktist, men man vet ju inte hur den sur ut irl :P + att den till höger är 700 dyrare, lite små jobbigt. .__.

2009-08-20 @ 20:02:13
URL: http://ikill3dbarbie.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej! fin blogg ;o

jag har precis lagt in bilder på äckliga piercingar i min och ninas blogg, värkligen inte snyggt ENLIGT mig! men det jag vill, det är att få DIN åsik sagd i kommentarsfältet, skulle betyda mycket :)

följ gärna våran blogg dagligen, massor med flumm kommer upp dag in, och dag ut, :)

puss på rumpan! ;) / http://pppiggelin.blogg.se

2009-08-20 @ 23:36:07
Postat av: Anonym

trevlig och fin blogg!

besök gärna http://rightherenow.blogg.se en väldigt snabbt växande och bra blogg!

2009-08-21 @ 00:41:01
Postat av: Erika

trevlig blogg! här ska jag kolla in när jag behöver film tips! :D

2009-08-21 @ 11:37:23
URL: http://erikajosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0