Appaloosa - min recension



Appaloosa är en västern film som är regisserad av Ed Harris, som säkert alla känner igen som militärledaren från filmen "The Rock". Harris spelar även huvudrollen som tillsatt sheriff i den lilla västern staden Appaloosa. Hans högra hand, vice sheriff och vapendragare spelas av ingen annan än Viggo Mortensen. Filmen går ut på att sherifferna skall föra "the bad guy", som spelas av Jeremy Irons (personlig favorit), inför rätta för att ha mördat stades förre sheriffer. På vägen möter de både mot- och framgångar. Självklart finns det romantik med på ett hörn, som det alltid gör i Hollywoof filmer oavsett genre, nämligen mellan Sheriffen och en nyanländ pianist som spelas av Renée Zellweger, som inte gör en lika bra rollprestation som Harris, Mortensen och Irons.

Appaloosa är en godkänd nyproducerad västern film. Som tidigare nämnts är de övergripande rollrestationerna mycket bra, ändå är det något som göra att filmen inte får mer än godkänt, den brister på sina ställen. Kan inte riktigt precisera vart det brister, men jag fastnar aldrig riktigt i filmen, den griper inte tag i mig så starkt som jag hade velat, därför får den endast godkänt.

Betyg: 3 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0