Riddarfalken från Malta - min recension

Idag var jag sugen att se en Bogart film och det blev film-noir filmen Riddarfalken från Malta. Första gången jag ser denna filmen och älskar den precis som Bogarts andra filmen. Dock tycker jag inte att den var lika bra som Att ha och inte ha, men det är två helt olika filmer. Men jag skall nog erkänna att jag är väldigt förtjust i Bogarts röst, finns ingen annan som har en som ens är lik. Synd bara att Bogart dog ung pga av sin tunga rökning. Men åter till filmen så var det mer än godkänd, Peter Lorre var väldigt bra i sin roll som Mr Cairo. Skall säga att jag är väldigt glad att jag köpte Bogart-boxen, annars hade jag gått miste om alla dessa underbara gamla filmerna. Det blir helt enkelt tummen upp för denna filmen!

Betyg: 4 av 5





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0