Into the wild - min recension

Sitter nu är 10 min efter filmens slut med massa olika känslor inuti mig, glädje, sorg, solthet, upprördhet osv. Filmen väckte många många fler känslor som jag inte kan namnge. Handlingen i sig är underbar, att bara ge sig av ifrån det materiella samhället och välja sitt enget liv och sin egen frihet, sen är det underbart gjorde av regissören Sean Penn, sen inte minst så är det en truestory! Bara det kortet på den riktiga Chris/Alex i slutet av filmen väcker 400 känslor inuti mig. Kände att jag var tvungen att googla filmen och fick då upp lite uppgifter om den riktiga Chris/Alex, det som var hemskt var att han endast vägde 33 kg när han hittades, vilken klaustrofobi han måste ha känt när han var själv ute i vildmarken och svalt, och ingen möjlighet att ta sig där ifrån eller att överhuvudtaget få hjälp. Detta är verkligen en film som alla behöver se!

Betyg: 5 av 5




Kommentarer
Postat av: Nimarion

En film som får en att tänka till, älskar dessa typer av filmer. Precis som du nämner väcks mycket känslor inom en efter att ha sett filmen. Filmen visar upp många budskap, dåliga som bra, som alla ser till att ska ett sorts mästerverk.

2009-09-13 @ 18:12:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0