Filmrecensioner jag inte hunnit med...

Nu har jag inte varit inne här och skrivit på några dagar bara för jag har inte orkat eller haft tid. Men jag har hunnit sett en del filmer och tänker här ge några små korta recensioner.


  • Toy story
Hade inte sett denna filmen från den kom vid 1995-1996 på bio. Så det är med andra ord 12-13 år sedan. Och jag håller med mig själv vad jag tyckte om filmen då, -den är okej, men inte mer, den är inte direkt rolig, handlingen är bra, animationen av leksakerna bra men inte av människorna, så ja kan inte ge filmen mer än G.

Betyg: 3 av 5




  • Legenden - mörkrets härskare
Blev faktiskt positivt överraskad av denna filmen. Trodde verkligen inte på en 80-tals fantasy-film med Tom Cruise, men jag hade fel. Det var en småcharmig film i 80-tals anda, men som riktar sig främst till barn. Den var mkt snyggt gjord, och jag tycker om Tim Curry som Mörkrets härskare ;)

Betyg: 3 av 5




  • Big fish
Blev faktiskt lite överraskad av denna filmen. Tycker att det är en speciell Burton film, tycker att handlingen och att det rätt igenom är en drama skiljer sig lite ifrån vad Burton brukar göra. Men han går iof in i nästan varje genre och gör en film på sitt egna uppskattade vis. Den tilltalade mig och berörde mitt hjärta där bra Burton kan beröra!

Betyg: 4 av 5


  • Gökboet
Fy f*n vad bra film! Garanterat en av de bästa filmerna som jag hittils har sett. Jag var så fly förbannad och ledsen efter jag stängde av filmen. Filmen gick in och berörde längst in i hjärtat, det var inte så att det direkt hände ngt jättespeciellt i handlingen, utan den var bara så verklig, och rollernas karaktärer och relationer var helt underbra! Och Nicholson gör en ypperlig bra rollprestation som McMurphy. Detta är verkligen en film som jag starkt rekommenderar!

Betyg: 5 av 5




  • Timmarna
Svårt att säga vad jag tycker om denna filmen, många tankar och intryck på en och samma gång, men en sak kan jag säga att den är mycket bra. Alla tre huvudinnehavarna (Streep, Kidman, Moore) gör underbara rolltolkingar och -prestationer. Kan inte en annat säga att den lämnar en massa funderingar kvar i huvudet efter att den är slut.

Betyg: 4 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0